Inlägg publicerade under kategorin Joel & Jag

Av Camilla - 29 mars 2009 09:04

Igår körde vi ner till Eko, där Joel valde ett spel han kan göra på sin dator. Tyvärr så knäppar sig datorn där nere så han kaninte spela det här hos mormor, och min är Vista, vilket det inte går att spela det spelet på. Men han kan spela på sin egen hemma ikväll.

Och igår kom det ett samtal från Malin, om att hon ville sova här. Och då ville Anton det också, fast att det egentligen är dags för ett anfall snart. Han har epilepsi, tyst sådan, och vi är inte säkra på att vi vaknar när det sätter igång. Men babyvakten följde med och allt gick bra, han har sovit så fint på en madrass på golvet bredvid storasyster =)

Av Camilla - 4 januari 2009 09:09

Idag har hundarna gjort något som de verkligen ÄLSKAR att göra *ler*

När Joel sover hos oss, så brukar jag släppa in dom i gästrummet, så att de kan hoppa upp till honom i sängen, och snusa runt. Hans manöver brukar vara att dra täcket över huvudet för att slippa våta nospussar över hela sitt ansikte, men Lillan är smart hon, hon gräver in sitt huvid under täcket.

Pyret har inga hämningar heller, hon placerar sina imponerande 9 kg på kroppen i sängen, (hennes favorit position när hon varit dräktig: alla kilona på ens kropp, helst när man ligger på sidan) och vad ska Joel göra för att undkomam det trycket *skrattar*

Jo, han får helt enkelt stiga upp!

Mission Completed!

Av Camilla - 3 januari 2009 13:00

Har hållit på i ca en timme nu, men små flingor så det tar tid innan det blir något av det.

Joel har planerat snögubbar, snöänglar, snöbollskrig och annat roligt, men om det inte tar i lite grand så lär det dröja till nästa år innan det kan bli av =)

Av Camilla - 2 januari 2009 09:47

Har startat mitt Wii till Joel och Malin. Gjorde en alldeles egen Wii gubbe till Joel också, så han har en egen att spela med.

Nu spelar de tennis så det ryker om det nere. Annars är Malins bästa gren bowling. Vet inte hur hon gör, men en gång när vi spelade hade hon 8-9 strike. En gång hade hon Spare på allt. Hon snärtar till med handleden och vips så är det klart.

Joel har spelat en del nintendo hos sin pappa också, så han är ingen novis på detta: Let the battle begin!

Av Camilla - 2 januari 2009 09:22

Igår ringde Joel och frågade om han fick sova här, vilket han fick.

Och när Malin fick höra att kusinen skulle sova hos mormor, så ringde hon och frågade det samma. Så det rummet som familjen Göransson bott i under 1½vecka är nu ockuperad av kusinerna.

Malins lillebror Anton ville också, men vi bestämde att han får göra det vid ett senare tillfälle. Inte för att det egentligen är jobbigare att ha tre för det är det inte, det brukar funka bra. Utna det faktum att Anton snart ska ha en kramp igen, gör att vi väntar tills han har haft det. Anton har epilepsi, och har ganska så regelbundna kramptillfällen. Nu är det dags för en ny och vi väntar på den. Sedan är det lugnt några månader igen.

Man kanske invaggas i falsk säkerhet, men faktum är att om hans kulle krampa så är det inte säkert att vi skulle höra det då han är en tyst krampare, hans mamma däremt hör på hans ändrade andning när det kommer ett anfall. Lotta sover inte en natt rakt igenom, så van att ligag och lyssna på hans ljud. Ibland går hon upp för trappen för att lyssna eller kolla mer noga, och då händer det att Anton svarar, redan när han hör hennes steg i trappen: jag sover mamma, gå och lägg dig igen.

Av Camilla - 5 juli 2008 09:17

Meningen var att jag, Joel och Lillan skulle köra till Nättraby idag på cavalierträff, men jag har fått maginfluensa så vi får vacker stanna hemma.

Känns sorgligt, har fått höra att indra skulle dit, och det var planerat en hel del roliga saker för hundarna. Själv hade jag behövt fått lära mig lite pälsvård av Helena...

Av Camilla - 5 juli 2008 08:12

Vi körde ner till sjön ikväll, Joel var rastlös och jag kände mig bättre.

Kom ner en timme tidigare än i torsdags, och det nappade - INTE!

Hade nästan bestämt oss för att packa ihop och köra hem när Joel lyckades få upp kvällens enda riktiga hugg och enda fisk.

Vi fotar och släpper tillbaka om de inte är allvarligt skadade (till Joels förtret, han tycker vi ska ta hem allt och slänga ut i åkern till rävfamiljen som kommer förbi)

Idag fick bonden som bor nästan bredvid oss, en ny kalv. Så vi passade på att gå ner och kika på den, och fota till Anton. När jag ringde till Anton så sa han: mamma, ja visste att jag inte skulle följa med till Alingsås... och detta fast han har haft jätteroligt där uppe.

När vi gick ner så såg jag något som flög runt på himlen och skulle precis säga åt Joel "kolla vad många fåglar" när jag såg att det var en tromb som flög runt i höet. En säkert 30 m hög pelare som virlade, 2-3m i diameter på botten och större ju högre upp man kom.

Egentligen ganska väntat, just då hade vi 29 grader i skuggan och åskan nalkades.

Av Camilla - 3 juli 2008 12:27

Vi finkammade tomten efter mask, och lyckades tillslut hitta en 6-7 stycken. Tur var väl det för det var mörtar som plockade rätt så snabbt när vi kastat ut revarna.

Men vi lyckades få upp varsin ändå. Tog foto på dom och kastade tillbaka. Ingen här som äter fisk, inte ens katterna, och de var i rpincip oskadda, varsitt litet, litet hål i munnen där kroken suttit, men jag var försiktig när jag krokade av dom, och så tillbaka med dom igen. Vid halv nio när solen gick ner och jag började frysa, så plockade vi upp spöet igen och då hoppade det flera stycken fiskar i havet.... typiskt!